Babylove

Jobbade hela dagen igår, var nervös innan på grund av om organisationen på jobbet men jag klarade dagen. När jag kom hem så gjorde vi tacos och en stund senare somnade både jag och Nala på soffan. Vaknade vid halv tolv då vi traskade in i sängen och sen sov vi till halv åtta imorse, så vi har sovit ut ordentligt! :) Ledig idag och det har varit super skönt.. Var hos mumma och hjälpte henne lite i trädgården, sen kom Nala så åkte vi till katthemmets loppis och mitt jobb för att fylla i T5:an. Sen hem, alla filmer utom en av de åtta filmerna vi köpte på katthemmet till Nuhamin funkade. Kanonpriser! Vi tog även ut sex dvd-filmer till Nuhamin så nu har hon filmer så hon klarar sig när hon kommer hit :P


Under dagen har jag haft små små blödningar och magont vilket är skrämmande. Oron bara växte inom mig så jag och älskling bestämde oss för att åka ner. Men allt såg normalt ut och vilken känsla det var att se ultraljudet! Det som ska bli vårt barn! Hon konstaterade också att jag är i vecka 6+1. Rädslan lättade något när hon berättade att det såg bra ut, att hon såg hjärtljuden och att det faktiskt är vanligt med småblödningar och lite smärta. Så länge jag inte får en blödning som liknar mens så ska jag avvakta. Har fått en tid på mödravården på måndag! Jag ber till Gud hela tiden att det ska gå vägen det här, vårt kärleksbarn! ♥




VECKA 6:

Bebis:

Ditt embryo är mellan 2 och 4 millimeter långt. Man mäter embryot från rumpa till huvud. Den har huvud, bål och ett anlag till hjärta. En del hals och bröstsegment har utvecklats till armar. Denna vecka är både öron- och ögonanlag synliga. Med ultraljud kan man redan nu se hjärtats tickande.


Du:

Nu är det dags för dig att ringa till mödravårdscentralen, MVC, för att boka tid för inskrivningen. Du kan ha gått upp eller ner i vikt, beroende på om du har kräkts eller ej. Dina kläder känns för små, brösten känns svullna, du har halsbränna, du känner av trötthet och du kan få förstoppning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0