♥ Förlossningsrädsla.

Pratade med en jobbarkompis idag om förlossningar. Hon berättade om sin osv. Och det gick upp för mig att plutten som jag bär på ska ut (såklart). Men tankar attackerade mig att den ska ut ur min kropp och hur ska det gå?? Jag blev plötsligt jätte nervös. Hur kommer min förlossning bli? Kommer jag ligga i dygn med värkar och ha jätte ont eller kommer det hela att gå snabbt? Jag undrar jag. Men hur som helst så finns det ingen återvändo då, det finns inga andra alternativ än att underverket ska ut. Jag är bara så otroligt rädd för smärtan, en bebis är ganska stor ändå. Jag har iallafall bestämt för mig för ryggmärgsbedövningen och det sägs ju att den ska hjälpa en del. Den här nervositeten är nog ingenting med hur nervös jag kommer vara när det närmar sig ytterligare. Jag som varit cool lugn innan, tänkt att det är väl inget. Men det är det, en enorm process för kropp och själ.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0