♥ Ingen tid för blogg numera.

Nej, all tid går till Eliyab. Men jag gnäller inte över det. Men ändå är det otroligt skönt att ha lite tid för sig själv ibland.. Det blir mycket sittande med honom eftersom han ammar så pass mycket nu och det gör att jag får ont i ryggen och blir trött i mig själv. När jag får göra något så blir jag betydligt piggare. Tänk att det kan va upp piggande att diska? Den där lilla stunden för sig själv behöver man ibland även fast det är hur mysigt som helst att vara nära sitt barn..


Snart är det julafton, dagarna har bara flugit förbi. Granen är pyntad och klapparna ligger där under. Jätte tråkigt att Nuhamin inte kommer vara med oss i jul, hade räknat med det. Men men, en bra jul blir det ändå! Hennes julklappar får ligga och vänta på henne under granen.

Bvc med lilleman imorgon och det måste visa stor förändring på vågen.. Han har blivit stor och lång, han är inte alls lika liten längre. Rörlig som sjutton har han blivit också, ligger inte still för fem öre när blöjan ska bytas. Det gäller att passa upp! Så han inte ramlar ner från soffan eller något. Min mardröm. Har tänkt en massa sjuka tankar, han är så hjälplös och jag är så rädd om honom..


Måste få tag i en lägenhet, och det är inte det lättaste.

Nala har varit min lilla servitris under den här första tiden med Eliyab. Han har gjort allt, städat, diskat, tvättat, lagat mat. Till och med serverar han mig. Och allt det är väl en självklarhet kan man tycka när jag har haft Eliyab hela tiden eftersom han varit/är så beroende av mig. Men jag uppskattar verkligen allt han gjort och allt han gör! Det underlättar mycket att jag slipper tänka på något annat utan bara kan fokusera på lillen.

Linnéa är en jätte bra moster! Hon byter blöja, passar upp med blöjor, våtservetter och babypuder, tvättar och fixar. Så duktig! Har fått riktigt fina bilder på dom tillsammans! :) Jag vet inte hur många gånger hon har frågat mig om det gjorde ont att få ut Eliyab, om det gör ont att föda barn. Vad fan svarar man på en sån fråga till en 6-åring? Hon har iallafall bestämt att hennes barn också ska heta Eliyab.. Nu för tiden har vi riktiga pratstunder emellanåt. Hon har blivit så stor, och klok. Man märker det verkligen när det bara är hon och jag.

Har blivit beroende av kameran, den vi har lånat är så jäkla bra! Minnet är fullt på den nu så vi måste lägga över alla bilder till datan och radera så det kan bli massa kort på julafton!



Plikten kallar. Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0