Abebaye

Sakta sakta börjar jag lära mig lite ord på amarinja, eller hur det nu stavas. Jag kommer aldrig lära mig det flytande men att kunna lite ord sådär är kul att kunna. Abebaye betyder min blomma och anledningen till att jag lärt mig det är att jag lyssnat sönder en låt där dom sjunger abebaye om och om igen. Så fin! Alla som känner mig vet hur jag är med låtar jag tycker om, kan lyssna hur mycket som helst och en del tröttnar jag faktiskt aldrig på.

Det har varit en intensiv arbetsvecka då jag jobbat 6 dagar av 7. Nu är jag ledig 2 dagar och det ska bli riktigt skönt. Sen på onsdag går jag på ett annat schema som också är heltid. Ibland är man så trött och less på att jobba att man önskar att man vore arbetslös. Men i det långa loppet är jag väldigt glad för att ha ett jobb att gå till! Nu för tiden är jag så rastlös att det vore kaos för mig att bara gå hemma. Jag får mer struktur på min vardag när jag jobbar. Jag hoppas att jag INTE får foglossning. Men risken finns ju eftersom jag har känningar i höfterna. Att inte kunna jobba och gå på kryckor eller använda rullstol är ingen höjdare.. Typiskt mig att alltid tänka det värsta.

Vilket väder det har varit, undrar hur mycket regn det har kommit den här gången. Idag slöt jag halv två, hade arbetstid till 14 men jobbade in rasten. Sen hem till min älskling, vi gick och handlade, åt, såg tv. Sen satt vi på balkongen och såg på regnet, drack kaffe och obo'y och pratade. Mysigt.

Känner mig rastlös.. Vill sätta ihop spjälsängen men klarar nog inte det själv, är inte så bra på sånt. Och Nala orkar inte ikväll, det får bli imorgon! Får hitta på nåt annat. Först prata färdigt med pappsen som ringde nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0