Ultraljud

Jag var jätte nervös innan men allt visade sig se normalt ut. Det var så häftigt att se! Man såg hur bebisen snurrade runt där inne, såg även när den gapade med sin lilla mun. Ögonen var som två svarta hål och ryggraden syntes jätte tydligt. Men barnmorskan hade svårt för att få en bra bild så jag ska dit igen för ett till ultraljud inom kort. Då ska älskling följa med! Mamma var med mig idag och det kändes tryggt det med. Nu kunde det mätas mer exakt och idag befinner jag mig i 18+0 och inte 19+2 som jag trodde, inte så stor skillnad. Men detta betyder att den lilla är beräknad till den 26:e november och inte 15:e. Underbar känsla att se och det är nu mer verkligt för mig, sparkarna har också gjort att man verkligen fattar att man ska bli mamma. Och jag älskar den känslan! Idag kändes det som att det är en liten kille där inne. Innan har det känts som en tjej. Jag har ingen aning. Men jag är så nyfiken!!



Här ser man tydligt ryggraden, huvudet och även käken på vår lilla älskling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0