Att jobba gör en positiv!

Chill dag idag. Fick samma pass ikväll som igår så jag börjar klockan 16. Sen jobba dag imorgon och söndag. Jobben rullar in ganska bra. De gilla vi. Så jävla underbart när man får lönen sen! Men jobben i helgen gör att jag inte kan vara med och fira Beccas 20-årsdag ordentligt. Ledsen för det.


Jag fattar inte hur en mamma på alla sätt och vis gör allt för att straffa pappan och fullständigt strunta i att det är barnet som blir lidande. Det är inte pappan hon straffar, det är barnet. Men det fattar hon inte. Och det hon inte heller förstår är att det är hon själv som förlorar på att gå emot domstolens beslut och sätta upp egna regler. Jag kan förstå henne på ett sätt - att det inte känns kul att lämna iväg sitt barn till pappan då han flyttat och även delar sitt liv med en annan tjej. Men ett beslut i tingsrätten är till för att följas. Tänk på det lilla barnet, var inte så egoistisk, tänk på att barnet behöver sin pappa lika mycket som sin mamma. Du försöker ta ifrån henne något behövande och älskvärt!


Ska göra mig i ordning nu, sen gå förbi mamma en sväng och handla på vägen hem. Och som sagt, jobba ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0