Mödravården och smörgåstårta

Min och Nalles dag började med att ta bussen ner till mödravården klockan halv åtta (bussen PROPPfull) men jag hade tur iallafall som fick en sittplats. Där nere väntade den där glukosbelastningen som Aja har varnat mig för. Och hon hade rätt.. Fy vad det smakade! Mådde riktigt illa men ändå drack jag upp alltihop snabbt för att jag skulle vara av med det. Jag kunde lika gärna ha spytt. Sen sitta där nere i två timmar och vänta för att sen få besked att sockret var bra! Vi åt frukost på lasarettet, sen kom mumma och Linnéa och hämtade oss. Vi åkte och handlade till min smörgåstårta och sen drog jag direkt till jobbet. Därefter mötte mumma mig utanför jobbet så gick vi hem till oss för att börja att göra bottnarna på tårtan. Mamma och Néa kom förbi också. Vi gjorde även en liten botten med tonfisk till Aja och Mache. Imorgon ska jag garnera och sen kommer alla hit. Det fick bli imorgon så att alla kan komma samtidigt.

Jag ska ta ett bad nu strax, raka mig och smörja in mig ordentligt. Sköönt! Jätte sugen på rostat bröd, kanske just för att jag vet att jag får en brödrost av mumma i present imorgon (Linnéa berättade) Haha. Småbarn har svårt för att hålla tyst :P Men men. Den där spänningen är inte så viktig längre som den var när man var liten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0