Söker febrilt efter energi!

Idag befinner jag mig i vecka 12+6 och imorgon blir det vecka 13. Jag tycker tiden går fort, det kanske bara säger vips så ligger jag på BB och ska krysta fram det lilla underverket. Smärtan oroar mig, otroligt mycket. Men får lita på att det finns bra smärtlindring som kommer hjälpa mig igenom förlossningen. Skulle aldrig kunna tänka mig att genomgå en förlossning utan någon smärtlindring. Det där med att älska sitt barn mer om man föder utan bedövning osv tror inte jag på, det är bullshit. Hela processen i sig är stort och väldigt starkt av kvinnan! Ens barn blir ens allt oavsett hur man tagit sig igenom sin förlossning.

Blev helt kär i Ajas mammabyxor, så otroligt sköna. Det är vad jag ska införskaffa när jag får lön. Var hos dom igår när det var Maches födelsedag, även fast han inte kom hem innan jag gick. Idag kom pappa förbi en snabbis och ikväll ska vi äta hos mamma. På torsdag är det min födelsedag och jag blir då 21 år fyllda! Vet inte om alla ska komma och fira mig på onsdagen eller torsdagen, mamma jobbar heel dag på torsdagen så kan tänkas att onsdag passar bättre. I vilket fall så kommer jag bjuda på smörgåstårta. Pappa kommer och firar mig på fredag!

Jag undrar när jag kommer ur den "bubbla" jag befinner mig i nu. Allt känns enformigt, samma sak dag ut och dag in. Antingen jobbar jag eller så ligger jag i soffan. Jag kan sova hur mycket som helst, känner mig helt utmattad. Jag vill få tillbaka lite energi och göra saker av min vardag. Idag har jag fixat mig lite, håret och naglarna och även sminkat mig lite. Känner mig fräschare än vanligt men ändå sådär tråkig. Ingen fantasi och ingen lust med något. Jag vill njuta av min graviditet, jag vill må sådär jättebra så det speglar min glädje inombords - hur glad jag verkligen är över livet inom mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0