♥ Be without you - Mary J Blige

Tidigare uppe idag, kl åtta faktiskt. Vaknade av att mitt lilla hjärta hade cirkusföreställning. Kan man vakna av något bättre? :) Börjar känna hur det kryper i kroppen. Måste ut idag. Det blir en promenad och lite ärenden, mamma hämtar mig kl ett! Älskling är på röntgen och jag hoppas att det går bra.

Jag har en återkommande dröm. Att jag dricker mig full, tänker att det inte gör så mycket för bebisen. Sen vaknar jag (fortfarande i drömmen) med enorm ångest. Blir lika lättad varje gång jag vaknar på riktigt! Bara några dagar innan jag plussade så festade jag, ganska rejält. Det har jag varit orolig över hela graviditeten, men barnmorskorna har sagt att det oftast inte ger barnen några men. Fast man tänker på det, såklart. Vad jag kan bedömma själv så verkar det vara en frisk varelse där inne, helt otroligt vad rörelserna känns och syns. Och jag älskar det! Igår hade jag typ som mensvärk kändes det som, undrar om det var sammandragningar? Efter det var jag nervig hela kvällen, kände mig nervös.. Även fast förlossningen inte sker nu så kommer den göra det inom en snar framtid och jag kan inte styra något. Med barnmorskornas hjälp så kommer min kropp fixa det galant, det är jag övertygad om. Men tanken finns där att något kan gå snett, och dess komplikationer. Och SMÄRTAN.. Den skrämmer mig mest! Föreställer mig att det kommer vara en nära döden upplevelse. Fast det är egentligen fel, för alla är det inte så hemskt att föda barn. Hur just jag reagerar och känner vet jag inte förren jag är i det skedet. Men känslig som jag är så tror jag det värsta, vilket kanske också är bra. Annars kanske det gör ondare än vad man tänkt sig. Det är nog värre.

Ikväll ska Linnéa vara hos oss. Hon får hjälpa mig i tvättstugan, tänkte tvätta alla bebiskläder så har vi det gjort! Har köpt både i stl 50 och 56 och det är så litet! Så svårt att tänka sig att vårt, mitt och Nalas barn ska bära alla de kläder som bara ligger och väntar på att bli använt. Åååå, jag är så förväntansfull!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0