♥ Nattugglar.

Andra kvällen jag sitter uppe den här tiden den här veckan och inte haft en tanke på att lägga mig. För inte alls länge sen så deckade jag oftast mellan kl nio och halv elva beroende på vad jag skulle göra dagen efter. Men aldrig att jag satt uppe den här tiden även om jag var ledig. När jag flyttade ihop med Nala för ungefär ett år sen så blev jag kvällstrött på något konstigt vis. Innan det var jag nattugglan själv, kunde sitta uppe hela nätterna för att sen sova bort hela dagen. Det skulle jag må dåligt av i dagsläget. Fyfan för att vara vaken när andra sover och sova när andra är vakna. Inte bara jag som blivit kvällspigg - Nala är också pigg om kvällarna numera, om han sitter vid datorn eller gör något annat vill säga. Tv eller film får honom att slockna ganska snabbt som det alltid har varit. Han sitter nu vid sin data och jag vid min. Jag kollar runt, skriver lite här och där och han pratar med sin bror Dawit.



På tal om data så är jag kluven om jag ska ge min data till mamma och köpa en laptop till mig själv, den där gräddbakelsen jag såg för ett tag sen skulle inte vara helt fel. Men å andra sidan så duger den jag har, den är bra och absolut inget fel på. Det är bara jag som tycker att den är klumpig, behändigare med en laptop. Fan vad girig man är, aldrig är man nöjd. Det är hemskt. Och jag som lovat mig själv att uppskatta vad jag har mer. Och slänga ut pengar på en ny data när jag redan har en bra? Dom pengarna kan man lägga på annat. Och mamma har faktiskt skaffat sig en egen så hon är inte i behov av min. Inte just nu iallafall. Får se hur det blir i framtiden, men den här får nog hänga med mig ett tag till. Ska säga till Nala att formatera om den i vilket fall, det finns en massa skit på den som jag inte behöver ha. De flesta bilder som jag vill behålla har jag redan framkallat och klistrat in i mitt snygga fotoalbum. Fingrarna bara flyter över tangentbordet nu, en massa ointressanta saker för vissa. Men bloggen är till för att jag vill skriva av mig så jag struntar faktiskt i vad som är intressant eller ointressant för andra som hittar hit. För jag har minsann märkt att det är fler och fler som tittar in här.


Lilla hjärtat har en tendens att vara igång mest om kvällarna och in på småtimmarna. Det blir något det!

Tycker ögonen börjar flacka något nu, skulle nog kunna somna om jag la mig ner. Får tänka på att det är en dag imorgon också, vad nu den bjuder på för humör. Jag hoppas på glatt. Annars blir det mest depp & irritation (för något jag inte ens vet vad det beror på, antar att det har med graviditeten att göra). Och det vill jag inte känna, absolut inte nu när jag bara har helgen på mig.. Sen blir jag ensam :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0