♥ Lilla hjärtat.

Det första jag gjorde idag var att skynda mig som sjutton för att hinna till min tid jag hade på mödravården. Som tur var körde mamma mig och hon följde även med in så hon fick höra hjärtljuden, som idag låg på 150 :) Barnmorskan kände även på magen och konstaterade att lilla hjärtat nästan helt fixerat sig med huvudet neråt, hon hjälpte mig även så att jag själv kunde känna huvudet! Det är en sån grej att vänta barn, det kan man inte förstå förren man själv är där. Vikten går uppåt och magmåttet likaså, vikten + 1,3 kg och magmåttet + 3 cm. Allt växer jätte fint enligt kurvan. Pratade även om vaccinationen mot svininfluensan som jag har bestämt mig för att ta. Det blir i slutet av månaden.

Jag är verkligen stor nu, jag känner mig som ett berg. Ändå har jag bara gått upp 7,5 kg sen inskrivningen på mödravården. Det finns dom som går upp mycket mer än så. Jag är har fortfarande en månad kvar + kanske lite till så jag hinner lägga på mig mera. Men så extremt kan det nog inte bli när det har hållit sig i den här takten hela tiden tills nu. Iofs så tror jag att mycket är tack vare jobbet, hade jag inte jobbat så pass länge som jag tycker att jag faktiskt gjorde så hade jag nog vägt betydligt mycket mer. Nu jobbar jag inte längre och rör inte så mycket på mig heller så vi får se hur det slutar helt enkelt. Huvudsaken för mig är att lilla hjärtat mår bra. Så friska och starka hjärtljud, mammas lilla älskling. Du är så efterlängtad! ♥

Efter mödravården passade jag på att lämna tillbaka bältet hos sjukgymnasten, en vecka försent. Ska iallafall inte köpa något eget, de två första dagarna tyckte jag att det underlättade något men sen var det inte mycket att hänga i julgranen. Jag klarar mig bra utan. Med mycket vila så kan jag stå ut ett tag till.

När jag kom hem så åt vi lunch och sen sov jag och Nuhamin middag. Det är så skönt att sova en stund på dagen!! När vi vaknade så gick vi tillsammans med Nallegubben hem till mamma där vi har spenderat kvällen.

Idag kan jag säga att jag haft en bra dag med skapligt bra humör! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0