♥ Bvc + rea.

Skönt att denna dag är slut, att sprutorna är tagna och att min ögonsten är glad igen.

Har som sagt varit på BVC idag, Eliyabs 5-månadersdag vilket innebar påfyllnad av vaccin. Jag avskyr det. Att se han le och skratta för att i nästa stund gråta otröstligt när han blir stucken i sina små söta ben. Men han var jätte duktig! Nu återstår det en månad till nästa vaccination.

Pratade med barnsköterskan angående Eliyabs protest till att amma, och jag fick bekräftat för mig att det inte är något fel med det och behöver därmed inte känna någon press att jag måste amma. Kändes otroligt skönt. Hon sa att jag ska vara stolt över att jag iallafall har ammat honom i över 4 månader och att han ser ut som hälsan själv :) Ska fortsätta erbjuda honom bröstet men vill han inte ha så vill han inte. Ersättningen har iallafall satt positiva spår angående vikten. Han har nästan gått upp 1 kg sen sist :) Han väger över 7 kg nu.. Blev tipsad om att utöver mjölkersättningen testa att ge honom lite potatis eller palsternacka mixat med antingen morötter och majs exempelvis.. Fick med mig en bra broshyr där det står hur man kan göra själv hemma, om man nu inte vill köpa på burk i affär.(Potatis med morot har vi provat ikväll och det föll honom inte i smaken kan jag säga.. Han tyckte det var riktigt äckligt).

Efter BVC gick vi ner på stan, mötte gudmödrarna och shoppade lite på rea. Jag blir helt tokig av allt fint som finns. Såväl till Eliyab som till mig. Jag vill ha allt jag ser i princip. Vädret började bra idag iallafall, men påväg hem till mamma vände det totalt. Kommer det bli någon ordentlig vår? Eller kommer det bli sommar och stekhett direkt? Antagligen. Jag som älskar våren, men lite får man ju känna av den ändå.

Fredagsmys hos mamma och Linnéa ikväll. Mat och gottis. Nu känner man sig lagom svullen. Mumma kom förbi också en stund, trevlans! Lillen har feber, fick alvedon, flaska och mycket mys, sen slocknade han. Dom har fått sina kattungar idag, mamma och Linnéa alltså.. Så det är världens rally här. Ska sova över och undrar om man får sova något? Ett jäkla drag i dom små liven.. Jätte söta :)

Jag älskar så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0