♥ Lärbro..

Har haft en jätte bra dag! Vid ett-tiden åkte jag och Eliyab med mamma och Linnéa till Lärbro för att hälsa på moffa. Dvs Eliyabs gammelmoffa. Det var på tiden att åka ut och hälsa på honom och se hur han har fått det i sin nya lägenhet. Han är en pysslig man, inredningen kunde man ha trott att mamma har gjort. Där kanske vi var svaret på var mamma har fått sin pyssliga sida ifrån ;) Eliyab var inte ett dugg rädd för Winter (moffas hund), han ville snarare smaka på honom. Så fort han kom i närheten så öppnade han munnen, haha, såg otroligt kul ut. Vi pratade en del minnen, skrattade och hade allmänt trevligt. Plus att det var skönt att komma ifrån stan ett tag, åka bil, se landet, se lite annat helt enkelt.. Min moffa ligger väldigt nära mitt hjärta, genom tiderna har jag alltid sett upp till honom och beundrat honom.

Fick en TV av moffa som nu står på sin plats i vardagsrummet. Det var dags att byta ut min lilla, den har hängt med mig ett tag om man säger så, en sådär tio år nånting. Skönt med en lite större även fast det inte spelar någon större roll för mig vilken TV jag har. Huvudsaken för mig är att den funkar! Men å andra sidan så skulle det ju vara snyggt med en platt, men det är inget jag kostar på mig i dagsläget. Hur som helst så är jag glad för min nya TV!

 
Skilla växer och sprider sig dessa tider, moffa fick sig en söt liten bukett :)

Hör och häpna, Eliyab har ammat två gånger idag (trodde helt ärligt att det var slut med det). Dels en pytteliten stund på dan och sen ammade jag honom till sömns ikväll. Känns bra. Jag vill inte sluta amma än, några månader till iallafall. Bröstmjölken är bra. Men kan inte göra annat än försöka, man kan inte tvinga.. Men har kommit på att det är ingen idé att ge honom bröstet när han är sådär hysteriskt hungrig som han kan bli ibland, då blir han bara ännu mer ledsen och arg. Ska jag få honom att amma så måste jag erbjuda honom bröstet när han är mätt, eller inte så hungrig. Det som gör att han lätt väljer flaskan före nu är väl att han får i sig det mycket snabbare då och det är ju det bästa när man är superhungrig..? När han väl ammar så funkar det bra och han tycker det är supermysigt, men det är ju det där med att flaskan är bättre för att det rinner snabbare.. När han ammar så får han ju "kämpa" lite mer. Får se hur det går i fortsättningen. Ska prata med hans BVC-sköterska och se vad hon säger och har för råd att ge.. Det blir på fredag närmare bestämt.. Då blir han 5 månader och ska ha sin andra vaccination (jag avskyr det).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0