♥ 9 månader!

Lilla älsklings nionde månad är här. I nio månader har han funnits. För nio månader sedan tittade han ut efter en långdragen och jobbig förlossning. Aldrig har jag gjort något så bra som honom! Eliyab är det absolut bästa.

Vi går runt, vi tar vägar som vi inte går alltför ofta och till och med vägar som vi aldrig har gått. Eliyab ligger nöjd i vagnen och leker med min nyckelknippa, somnar efter en stund. Jag går och går, tänker och tänker. Tankarna tar mig både framåt och bakåt i framtiden. Lite här och där känner jag flashbacks nå min hjärna. Annars tittar jag och inspekterar allt möjligt. Hus, bilar, trädgårdar. Jag drömmer om ett fint hus, lagom stor trädgård och en bra bil. Eliyab sover gott och tuttar på sin napp medan jag fortsätter att gå, gå, gå.. Så många platser på denna ö för en tillbaka i tiden då man passerar ställen där man har minnen ifrån. Jag drömmer om att få tillbaka mina vänner. En envis önskan. Lillskrutten vaknar till och vi tar en liten paus i tallunden där han får lite mellanmål, solen skiner, vi väljer en plats som står både i sol och skugga. En underbar liten stund, bara han och jag. Vi vandrar hemåt, vi leker och sjunger. Eliyab får hemlagad korvstroganoff med ris. En och en halv timme senare somnar han som en stock, glad och nöjd efter en flaska välling.

  
En liten vilde börjar han bli! ;)

 
Det passade bara lille herrn att amma 4 månader, men ändå är det nåt speciellt med mammas tuttisar ;)

 
 
Det är så mycket som händer nu i hans utveckling och det är så häftigt att se!
Denna lilla kille älskar jag något så gränslöst, kärleken är bortom alla ord och beskrivningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0