♥ Vaccin & olidlig värme!

För ett tag sen var det gnäll om att vi inte hade någon riktig sommar. Det har vi nu. Men jag klagar för den här värmen är olidlig. Visst kan det vara varmt, men nu är det för varmt. Det går ju knappt att andas ute, det blåser men det är varma vindar vilket gör att man inte får någon fläkt alls. Alltså svettas man som en gris. Helt uppriktigt så längtar jag till höst och vinter. Man är aldrig nöjd?

Det är inte bara en själv som svettas och tycker det är jobbigt med värmen. Eliyab får stora svettdroppar i pannan och blir våt över hela kroppen av svett. Vad är bäst för de små? Jag tror minsann att det är att sitta inne, sålänge man inte är vid stranden, då det fläktar något mer och luften känns lite bättre. På kvällskvisten är det väl ok att gå ut, det vill säga när solen har gått ner. Kort sagt så är det för varmt. Alldeles för varmt.

Och i den här värmen har vi idag suttit på bussen ner till lasarettet, dit och tillbaka. Bussresan kändes så långsam och jag trodde att jag bokstavligen skulle tuppa av. Mamma följde med oss då vi skulle besöka vaccinmottagningen för Eliyabs vaccinationer inför Etiopienresan. BCG-vaccinet (TBC) var det ingen där som han behörighet att ge. Samma på barn och ungdomsmottagningen, då ska man få vänta till hösten!? Det är dåligt. Vi ska åka i augusti och det kan vi inte om han inte får vaccinet. Vill inte riskera något och åka utan att han får de vaccin som han behöver. I det stora hela är det en risk att åka till ett annat land med ett litet barn, dom är så sköra. Det enda som kan rädda våra nuvarande planer är att vi åker till Stockholm i förväg så att han får sprutan där. Men det är dåligt bemannat även där, bara till och med vecka 28 finns det personal som har behörighet att ge just det.. Ska kolla några fler ställen. Hoppas att vi kan hitta en lösning så att vi inte behöver skjuta upp resan.

Hur som helst så fick han iallafall sprutan mot hepatit A, han var jätte duktig. Mamma var med som stöd för jag tycker det är jätte jobbigt när han ska få putt. Det gör så ont i mig när han får ont och gråter. Men han var jätte duktig, han grät till men sen var han lika glad som vanligt! Efteråt fikade vi, jätte trevligt :)

Har bytt ut liggdelen på vagnen mot sittdelen, det var på tiden.. Eliyab har ju blivit så lång så det var på gränsen att han fick plats med benen i liggvagnen. I sittvagnen sitter han kanonbra!

Ikväll kommer storasyster Nuhamin :)

Nu ska jag äta en isglass, finns det något godare i den här hettan? Eliyab ska få päronpuré, som han älskar! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0