♥ Sommardag!

Jajemen, idag har det varit varmt. Och jag älskar att kameran inte strejkar så jag kan memorera dagarna i bilder. För jag har inte köpt en ny än, tänkte att min rosa får göra sitt först, även fast det kostar skjortan med batteri i längden..

Eliyab vaknade halv fem, då tackade jag mig själv att jag la mig i skaplig tid igår. Annars skulle man ju bli utbränd eller nåt, att inte få sova ordentligt nån gång. Men så är det, han somnar tidigt och vaknar tidigt. Då får man iallafall något gjort av dagen, för på nåt sätt så är det ju skönt att stiga upp i tid. Även om halv fem känns som en överdrift ;)

 
Dagen börjar med att vi busar och leker, och bubblar framförallt. Och detta försöker vi göra så tyst vi kan så vi inte väcker alla andra i huset. Och det är svårt må ni tro, Eliyab har riktiga röstresurser när han sätter den sidan till :)

Vi går ut för att promenera, solen skiner även fast klockan bara var sju på morgonen..

 
 
Vi gick förbi mamma och Linnéa, vi trodde att dom redan hade hunnit iväg till jobb och dagis. Men så var inte fallet. Det blev lite lek och bus, och Linnéas glasögon är verkligen en hit, speciellt att ta ett fast grepp och inte släppa ;) Sedan följde vi med och lämnade på dagis.

Vi gick hem.. Sov en liten stund..

 
 
Mera bus och mys hemma..

 
 
Lunch och chill på balkongen.. Äntligen känns det som att sommaren är här!


Det är underbart!! :)

 
 
 
Hälsade på mumma/gammelmumma, åt middag där. Eliyab fick smaka hennes hemgjorda blåbärskräm och gud vad han tyckte det var gott. Och vad han dyvlade när han inte fick mer.. Inget jag vill ge honom än då det är smaksatt med en massa annat. Mycket socker till exempel.. Han har blivit så stor min lilla pojke, se så han sitter i matstolen! Det är kärlek för hela slanten. Tänk om jag ändå kunde beskriva vad jag känner när jag ser på honom.. ♥

Vi gick sedan hem till mamma/mommo för fika. Eliyab somnade i mommos famn. Vi gick hem. Nu ligger han och sussar, på mage. Det är något han börjat med nu.. Han vill sova på mage jämt, jag är inte förtjust i det då jag är rädd att han ska kvävas när han sover. Ja, överbeskyddande som man är. Han är ju trots allt snart sju månader och kan hantera att ligga och sova på mage. Men som sagt, moderinstinkten säger åt mig att ofta gå och kolla att han andas..

Nu har jag rapporterat våran dag så gott som i detalj. Jag älskar foton. Jag älskar min son.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0