♥ Dyrbar tid..

Kotten har badat, fått på sig pyjamas, tuttat och blivit nerbäddad i sin säng. Jag hör hans knorrande inifrån sovrummet lite då och då. Gråter till ibland för att han tappat nappen, jag går in och stoppar in den igen och han myser vidare och somnar om.. Får se hur det går ;)

Tanken slog mig att han har blivit så stor. Tiden går otroligt fort. Som allt annat är det här en tid som man aldrig får tillbaka sen. Varje sekund är dyrbar och jag tar vara på den till fullo, så gott jag bara kan. Önskar ibland att jag kunde stoppa tiden för ett tag. En sak är säker, små bebisar är dom inte länge. Dom växer snabbt och att köpa massa kläder är ett stort misstag även fast man inte vill annat än handla, handla, handla. Sanningen är den att dom växer ur storlekarna så fort de första månaderna. Eliyab har fullt med kläder som han knappt hunnit använda innan det blivit för litet. Men jag är en av er många andra, jag älskar bebiskläder. Jag försöker tänka på sikt nu, köper i olika storlekar, smart drag av mig.. Och det finns ju verkligen hur mycket fint som helst, blir helt lyrisk när jag är inne på barn/bebis-avdelningen. Förut tänkte jag att det är lite orättvist att det finns mycket mer gulligt till flickor. Klänningar, kjolar, rosetter osv.. Men har kommit fram till att det finns mycket sött till pojkar med, det gäller att kombinera. Det kan bli hur puttinuttigt och fint som helst :)




Titta vad liten han var här.. Mammas snuttgulle, älskling, allt!! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0