♥ Liten sjukling..

Igår besökte jag vårdcentralen för första gången med Eliyab. Anledningen var att han har varit så ledsen de två senaste dagarna, varit röd om läppar och ögon, väldigt torr om fingrar och sen har han tagit sig för öronen. Så det första som dök upp i mitt huvud var att han kanske hade åkt på en öroninflammation. Så vi fick en tid kvart över elva. Han var superduktig inne hos doktorn, men när hon skulle se honom i halsen blev han arg. Vilket man kan förstå, det känns ju inget vidare när nån petar in en "glasspinne" i munnen på en och tvingar en att öppna munnen. Men det gick bra ändå. Ingen öroninflammation vad hon kunde se, bara en lätt rodnad som kan göra att det trycker lite och kliar.. Annars är det nog bara ett virus han har åkt på. Läkaren sa att hon tyckte det var helt fantastiskt att jag inte behövt söka vårdcentral nån gång innan för honom, att han klarat sig och varit frisk så länge. Men alla barn blir ju sjuka nån gång..

Idag är Eliyab redan mycket bättre och det känns såå skönt! Det är så jobbigt när jag inte vet om han har ont någonstans och när jag inte vet vad jag ska göra för att kunna hjälpa honom. Det är inte lätt när dom är så små att dom inte kan berätta vad som är fel. Men förhoppningsvis är han på bättringsvägen nu!.. Lilla hjärtat.

Nu sussar han, det var en pärs att få honom att somna dock. Han var hur trött som helst, ändå envisades han med att han inte skulle sova. Ställde sig upp i sängen om och om igen, slog och dyvlade.. Men tillslut fick tröttheten övertaget ;) När han vaknar ska han få lite lunch sen ska vi ta en promenad och hämta framkallade kort på posten. Det kan va skönt att komma ut och få lite frisk luft med när man är sjuk, men varma kläder på! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0