♥ Sjukling.

Eliyab har varit sjuk under en längre tid fram och tillbaka. Magsjuka, förkylning, hosta, feber.. Efter han blivit frisk har han ungefär bara varit på dagis en vecka för att sen blivit smittad av något annat. Just nu har han en himla hosta och ögon som rinner. Då jag trodde det var början till ögoninflammation så var vi vid doktorn i förrgår, men dom rådde oss bara att tvätta ögonen med ljummet vatten. Och komma tillbaka om det blev värre. På morgonen vaknar han och kan nästan inte öppna ögonen för torkat var har klistrat ihop ögonen. Jobbigt läge. Så missar han påskfesten på dagis imorgon och det är tråkigt, han skulle tycka det var jätte kul. Men men, bara hoppas att han kan bli frisk nu så han kan gå på dagis efter påsk igen. Han är inte alls sig själv när han är sjukling, han gnäller och är ledsen, äter inte bra, inte lika glad som han annars är..

Idag har vi iallafall varit med Aja och Mathez i tallunden och lekt lite, hade lite picknick med kex och mat. Linnéa var också där med sin pappa så hon fick agera lite barnvakt, det tycker hon är kul. Vädret var jätte skönt när vi kom dit men sen gick solen i moln och vi fick gå för det blev för kallt. Sorkarna somnade i vagnen och vi mammor plockade vitsippor i skogen.

Nu är vi hos mamma och Eliyab sover igen. Innan han somnade hade han några utbrott för att han inte fick stå i evigheter på toalettstolen och tvätta händerna. Får se hur länge han sover och hoppas att han är på lite bättre humör när han vaknar.

Önskar jag kunde uppdatera bloggen med lite bilder men när man inte har någon kamera går det inte riktigt. Måste köpa en ny. Igen. Bilder är viktigt, bilder blir minnen. Måste köpa fotoalbum också.

Vet inte om jag kan säga att pappas bortgång har lagt sig något, vet inte heller om jag kan säga att jag förstått att han är borta. Det är så upp och ner, olika från dag till dag. Men jag saknar honom så att det gör ont inuti. Vissa dagar är ok, andra dagar känner jag mig helt paralyserad. Det kommer nog ta år innan man riktigt förstår, om man någonsin kommer förstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0