♥ Ett steg närmare..

Det har varit en tung dag. Vi samlades hemma hos mig, drack kaffe och pratade om det som komma skall. Jag hade ställt fram bilder på pappa och tänt ljus, det var en fin stämning. Trots att syftet med mötet var hemskt. Skall man försöka se något positivt i det här så är det att jag har fått träffa släktingar som jag aldrig haft kontakt eller pratat med förut.. Vi åkte tillsammans till begravningsbyrån för att fixa allt. Beställa kista, urna, blommor, bestämma vad som ska stå i dödsannonsen och så vidare.. Vi allihopa tyckte ungefär lika så alla kände sig nöjda med de val som vi gjorde, försökte också så mycket som möjligt tänka på hur pappa själv skulle ha velat ha det. Vi visste också lite redan som pappa själv berättat, hur han önskade. Och det är klart att han ska det som han ville. Älskade pappa, jag fattar inte att du är borta.. Det gör så otroligt ont inuti!

Lördagen den 12 mars kommer begravningen äga rum, bara för de allra närmaste. Vi är ett steg närmare den dag som utan tvekan kommer bli den absolut värsta dagen i mitt liv. Att för allra sista gången ta farväl. Jag vet inte om jag kommer fixa det..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0