♥ Fin lördag.

Denna vecka har Eliyab bara varit på dagis två dagar, måndag och tisdag. Onsdagar är han ledig och sen blev han sjuk, förkyld som tusan och en hemsk hosta. Så torsdag och fredag fick han vara hemma.. Nu börjar han bli lite bättre så på måndag blir det dagis igen :) Idag har vi varit på stan, hittade lite kläder till kotten och en jätte fin bok där man kan räkna kattungar. Han är lite liten för det men det finns en knapp man kan trycka på och så mjuar det. Han har blivit så mycket för katter. Springer efter mammas och Linnéas katter här hemma hela tiden. Räkningen får vi spara till senare! Och mamma köpte en jätte fin dress till honom! Jag älskar när han får nya kläder. Vi åt på stan och gick runt och kollade, sen promenerade vi hem. Mysigt. Viktigt att försöka hitta på saker så man inte bara sitter hemma och gräver ner sig.. Allra helst när jag inte bara har mig själv att tänka på.

Sen måste jag berätta vad Eliyab gjorde igår, han vaknade jätte tidigt, vi gick upp. Jag la mig på soffan och han lekte för fullt. Sen när jag kommer ut i köket och skulle kolla vad han gjorde hade han dragit ner ett helt fack ägg på golvet, och stod även och plockade ägg ur det andra facket som fanns, ett i taget och kastade i golvet och skrattade. Det var ägg på hela köksgolvet.. Han fick en rolig stund och jag mindre ägg :P ..

Min familj är underbar. Jag är så glad att jag har dom och att dom ställer upp och finns för mig. Speciellt nu, när jag inte känner mig bra. Vi har inte sovit hemma på en vecka, bara varit hemma småstunder och hämtat saker. Men det är väl dags att "flytta" hem snart. Ensamhet är jobbigt när man inte mår bra.

Nu håller jag på och tvättar, springer fram och tillbaka i tvättstugan, försöker sysselsätta mig och göra saker fast jag egentligen inte orkar. Måste kämpa på. Men det är inte lätt, det vill jag lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0